Beste gemeente leden

Afgelopen zondag hebben we  hele bijzondere kerkdiensten mogen meemaken , Door alle ontwikkelingen  omtrent het corona virus  waren er kerkdiensten met s’morgens heel weinig en s’middags helemaal geen aanwezigheid van gemeente leden.

In de morgen dienst waar de doop werd bedient was een handje vol familie en vrienden aanwezig ,

De beide diensten waren  voor iedereen te volgen via internet. Sinds geruime tijd hebben we de mogelijkheid om de diensten via beeld en geluid te verzorgen via internet zodat gemeenteleden die gebonden zijn aan huis , of op vakantie zijn bijvoorbeeld ,de gelegenheid te geven om zo betrokken te zijn bij de kerkdiensten.  Ook is er gelegenheid om de diensten op een later tijdstip terug te kijken.

Op een “normale” zondag zijn er in de morgendienst ongeveer 100 apparaten die inloggen om de dienst live mee te kijken .

Afgelopen zondag hebben er 368 apparaten live meegekeken en is er nog 234 keer terug gekeken. In de middagdienst is er 241 keer live meegekeken  en 82 keer terug gekeken.

Het is mooi en toch ook heel bijzonder om zo met elkaar gemeente te zijn. En ons zo verbonden te weten met elkaar in deze toch bijzondere tijd. Ook de komende tijd zullen we zo als het er nu naar uitziet op deze manier de diensten gaan tonen via internet. We hopen dan ook dat de techniek ons helpt zodat elke dienst mag zijn tot eer en opbouw van de gemeente.

De kerkdiensten zijn te volgen via  www.ngk-wezep.nl of via www.kerkdienstgemist.nl  deze laatste link heeft meer capaciteit dan via onze eigen website.

Namens de beamer en camera groep