Naar de kerk in de winter:

We zijn ons alweer een tijdje aan het voorbereiden op de winterperiode. Na wat rekenwerk, aanpassen van het energiecontract en bekijken van maatregelen zijn we tot een conclusie gekomen.

We blijven deze winter in ons eigen gebouw kerken. We houden hierbij het voorbehoud op het moment dat het heel hard zou gaan vriezen. Er is een overleg geweest met het Noorderlicht. Wij zijn in dat geval van harte welkom.

We houden daarbij de temperatuur wel laag, rond de 16 graden. Dus neem een jas of vest mee tijdens de dienst. We doen er alles aan om de energie last zo laag mogelijk te houden, maar het systeem werkt niet altijd mee. Het installatieteam is hier hard mee bezig.

We blijven deze winter voorlopig ook gebruik maken van onze eigen zalen. We willen hierbij wel een aantal afspraken met elkaar maken.

– In principe moeten groepen met 6 personen of minder thuis vergaderen/bijeenkomen.

– Reserveren voor grotere groepen kan nog steeds. De temperatuur blijft laag (16 graden) dus houdt een jas aan. Vervalt een afspraak, annuleer deze dan!

– Reserveren en annuleren moet via kerkelijkbureau@ngk-wezep.nl

Energieteam zoekt helpende handen!

Het energieteam heeft het afgelopen jaar veel werk verricht door alle installaties, leidingen, thermostaten, sensoren enz. in kaart te brengen. Op basis hiervan heeft het energieteam een verbeterplan opgesteld. Deze verbeteringen hebben tot doel om het energieverbruik (gas en elektra) te verminderen.

Als gevolg van schaarste hebben de leveringen van de onderdelen vertraging opgelopen.

Er is planning gemaakt om in de maanden december en januari werkzaamheden uit te voeren. En daar hebben we jou voor nodig! Heb je in die periode dagen/avonden vrij en lijkt het je leuk om de handen uit de mouwen te steken, meld je vast aan. Ook jongere hulp (15+) is van harte welkom! Je hoeft hiervoor geen techneut of installateur te zijn.

Zou jij willen helpen, meld je dan aan bij:

Janneke van Olst – jvan_ommen@hotmail.com